HOE JE AF KOMT VAN SPATADEREN OP EEN NATUURLIJKE MANIER IN 2 EENVOUDIGE STAPPEN

"Het Twee Stappen Systeem Om Op een Natuurlijke Manier Af te Komen Van spataderen" 

Ben je gefrustreerd dat ondanks alle aandacht die je aan je benen geeft, je aderen blijven verslechteren?

Ik had precies dezelfde frustratie niet al te lang geleden. Mijn grootste angst was dat ik geen oplossing kon vinden en als ik ouder ben zal eindigen met de benen die slecht zijn dat ik ze niet kan gebruiken! Onze benen zijn een belangrijk onderdeel van ons lichaam.

Dus ik vroeg me af: help je jezelf echt af van de pijn? En hoe voorkom je de vorming van spataderen en spinaderen?

Veneuze aandoeningen kunnen meerdere bijdragende factoren hebben. Van lichaamshoudingen tot emoties, veel dingen hebben invloed op je bloedsomloop. Maar alle factoren kunnen worden onderverdeeld in twee stappen. Volg deze twee stappen en je komt niet alleen af van spataderen, maar je krijgt ook gezond uitziende benen voor de rest van je leven. Hier zijn de twee stappen:

Let op: een extra eerste stap kan nodig zijn omdat een aantal van je aderen al voorbij een bepaald punt is vergroot. Als dat het geval is, laat ze dan eerst behandelen. Anders kunnen je oudere spataderen de moeite ondermijnen die je neemt voor het toepassen van het twee stappen-systeem op deze pagina.

 

 Stap 1: Verminder de druk op je aderen

Spataderen in de benen

Om je op een natuurlijke manier te ontdoen van spataderen, moet je eerst de druk op je aderen verminderen. Je aderen, vooral die in je benen, moeten het bloed "de heuvel op" pompen naar het hart, tegen de zwaartekracht in. Als je gevoelig bent voor spataderen, kan dit extra werk van je onderlichaam ertoe leiden dat je aderen te vergroten.

Gelukkig kunnen eenvoudige veranderingen in de levensstijl de druk die aderen moeten doorstaan sterk verminderen. Praat met je arts om te zien welke van de opties van STAP 1 het beste bij jou passen.

  • Sport op een juiste manier

Sommige sporten worden niet aanbevolen als gevolg van de impact ervan op de benen. Korte impact kan de bloedstroom blokkeren en verhoogt de druk op je aderen.

Als om welke reden dan ook, je wilt doorgaan met het beoefenen van de sport die niet aanbevolen is, draag dan een steunkous en versterk je aderen met de juiste supplementen.

Andere sporten, zoals skiën, worden niet aanbevolen, omdat de laarzen de voeten immobiliseren en voorkomen dat de kuitspieren het bloed terug naar boven pompen.

Ademen is ook erg belangrijk om spataderen te voorkomen tijdens een training. Als je je ademhaling blokkeert bij het gebruik van kracht tijdens een oefening, veroorzaak je intense druk op je veneuze stelsel. Vergeet niet om altijd uit te ademen bij het uitoefenen van inspanning. Houd nooit je adem in.

Aanbevolen

Zwemmen, snelwandelen, fietsen, tai chi, yoga en rekken

Niet Aanbevolen

Skiën en waterskiën, squash, tennis, voetbal, gewichtheffen, boxen, karate,
judo, taekwondo, stairmaster, hardlopen

  • Draag de juiste schoenen

Schoenen kunnen het verschil maken. Zoek naar schoenen die lage zolen hebben. Het dragen van schoenen met lage zolen helpen om je kuitspieren sterker te maken, wat een betere circulatie in je benen bevordert. Sommige nieuwe schoenen, op de markt gebracht voor vrouwen die willen het uiterlijk van hun benen en billen willen verbeteren tijdens het lopen, kunnen ook nuttig zijn voor iedereen die op een natuurlijke manier af wil van spataderen.

Nu we het over kleding hebben, draag geen ondergoed of broeken die strak zitten om het middel of in het kruis. Dit werkt als een tourniquet die de bloedstroom beperkt en dat kan het risico op het ontwikkelen van spataderen verhogen.

  • Behoud van een gezond lichaamsgewicht

Overgewicht is een risicofactor die mogelijk het percentage verandert van personen die spataderen of spinaderen ontwikkelen. Door het behouden van het lichaamsgewicht tot beheersbare niveaus en het volgen van een gezond dieet en regelmatige lichaamsbeweging, ben je in staat om de druk op je aders tot een minimum beperken.

Zwaarlijvige mensen rapporteren meer symptomen zoals pijn (spierpijn, kloppingen). Het belang van symptomen staat in verhouding tot de body mass index van de persoon.

Een snelle manier om te weten of je een gezond gewicht hebt is om je eigen body mass index (BMI) te meten. Gebruik deze link om gemakkelijk je BMI te berekenen.

  • Drink genoeg water gedurende de dag

Het drinken van water helpt om de ontlasting te verzachten. Als je ontlasting gemakkelijk gaat, zet je minder druk op de aderen in de benen, wat ook helpt om aambeien te voorkomen. Bovendien is het drinken van water is een geweldige manier om gewicht te verliezen en die extra kilo’s kwijt te raken.

Houd een herbruikbare fles water bij je tijdens het werk en tijdens het sporten. Vaak een klein beetje water is beter dan een heleboel water een keer in de zoveel tijd.

  • Draag steunkousen

Geen nieuwe oplossing, maar een van de beste! Ik zou nergens zijn zonder een paar steunkousen om mijn benen sterk te houden gedurende de dag. Ze hebben me echt geholpen om af te komen van spataderen.

 

  • Verhoog de voet van je bed

 

Wanneer je ’s nachts gaat liggen, is een gemakkelijke manier om de druk op je benen te verminderen om ze te verhogen tot boven je hart. Een eenvoudige manier om dat te doen is om een paar telefoonboeken onder elke kant van je bed te leggen. Dat gaat naar de voet van je bed omhoog, zodat op die manier je voeten altijd hoger zijn dan je hart, het maakt niet uit hoe vaak je omdraait midden in de nacht. 

Stap 2: Versterk de wanden van je aderen

Atleet

De meest recente studies wijzen op het feit dat veranderingen in de aderwand voorafgaan aan elke andere wijziging bij spataderontwikkeling. Je doel is dan om uit te vinden welke opties je kunt gebruiken om je veneuze sterkte te verhogen. Als gevolg van genetische factoren die je vatbaar maken voor spataderen, kan het nodig zijn om een paar extra 'versterkers' te hebben in vergelijking met de gemiddelde persoon.

 

  • Vermijd de hitte, zoek de kou op

 

Een van de weinige momenten van de dag dat ik kan staan zonder steunkous en geen pijn of zwelling in mijn benen voel is wanneer ik een koude douche neem. Dit is een van de beste natuurlijke remedies voor spataderen om te gebruiken aangezien kou zorgt voor vernauwing van de oppervlakkige aderen, door directe stimulatie van de gladde spieren langs deze vaten. Het is over het algemeen een eenvoudige behandeling die je thuis kunt doen.

Als je het niet gewend om een koude douche te nemen, begin dan langzaam. Probeer de temperatuur elke dag geleidelijk te verlagen. Afhankelijk van waar je woont, is dit niet zo eenvoudig als het klinkt. Koude douches in Canada zijn een stuk kouder dan in Californië. Afwisselen tussen warm en koud is een andere optie die ook kan werken.

 

  • Neem natuurlijke supplementen

 

De beste en de enige bewezen manier om je aderen te versterken is met natuurlijke supplementen. Enkele specifieke kruiden en fruitextracten kunnen spataderen bewezen veilig behandelen en voorkomen.

Conclusie om af te komen van Spataderen op een natuurlijke en succesvolle manier

Spataderen op de benen

Om op een natuurlijke manier en met succes af te komen van spataderen, moet je zowel stap één en stap twee toe te passen.

Vanuit mijn ervaring adviseren de meeste boeken en artsen slechts een van die actiestappen. Zo kan een arts zijn patiënt die last heeft van spataderen aanbevelen om gewoon steunkousen te dragen. De patiënt heeft en zal waarschijnlijk blij zijn dat de pijn van zijn spatader nu is verdwenen.

De compressiekousen handelen op de eerste factor: de druk op de aderen. Maar de patiënt zal zich verbazen als hij een paar maanden later een nieuwe spatader ziet op zijn been.

Dat komt omdat werken met een van de benaderingen niet helpt om af te komen van spataderen.

Het dragen van steunkousen zullen de symptomen verbeteren, maar het zal de aderen niet versterken. Je moet de compressie combineren met een factor die de wanden van je aderen (met de juiste supplementen) zal versterken. Deze combinatie maakt het verschil. Die twee complementaire stappen, bij gelijktijdig gebruik, is de beste en waarschijnlijk de enige manier om echt voor het leven af te komen van spataderen op een natuurlijke manier.

Als je deze twee stappen niet volgt, vormen je benen, met het onvermijdelijke proces van veroudering, waarschijnlijk nieuwe spataderen. De pijn neemt toe bij het opstaan. Zweren (open wonden) kunnen ook optreden op de enkel vanwege het gebrek aan goede circulatie in spataderen. Laat dit niet jouw lot zijn. Je kunt dit voorkomen door het volgen van mijn Twee Stappen-Systeem om op een natuurlijke manier af te komen van spataderen.

2009-2020 © All Rights Reserved